Selecteer een pagina

Innoveren voor langdurig succes

door | dec 7, 2019 | Bedrijfsgroei, Inspiratie | 0 Reacties

Je blijft relevant voor jouw klant zolang je blijft innoveren.

“Innovate or die”

Als je niet innoveert, gaat je bedrijf ten onder

De wereld om ons heen verandert razendsnel en als je als ondernemer niet mee verandert, kun je het schudden.

Zoals OAD ooit op haar grondvesten schudde en bijna het hele bedrijf tot aan de grond toe afbrokkelde. Ik werkte voor een zakenreisbureau van OAD en stond toen op straat, tijdens mijn zwangerschapsverlof, mijn zoon Hidde was net 2 weken oud…

OAD was te laat met innoveren, is te lang doorgegaan op de oude tour, want dat had al zolang WEL gewerkt. 

Er waren voldoende signalen van wat er gebeurde in de markt

Het internet kwam op en het werd steeds makkelijker om te boeken via het wereldwijde web, dan de deur uit te gaan naar een stenen reisbureau.

Maar je moet wel openstaan voor zulke signalen. En vervolgens heb je moed nodig om die stappen te zetten naar innovatie.

Innovatie zorgt ervoor dat je succesvol blijft op lange termijn. Jij ziet wat er gaat gebeuren en speelt er op in. Je moet anders durven kijken en handelen, zo blijf je voor op de rest.

Als zelfstandig ondernemer hoef je dit natuurlijk niet alleen te doen

Er zijn legio sparringpartners, virtueel assistenten en online professionals die ook meekrijgen van wat er gebeurt in de wereld.

Het mooie is dat deze mensen er vanaf een afstandje naar kunnen kijken, terwijl jij nog te diep in je eigen bedrijf zit en niet ziet waar je kunt vernieuwen. Zij nemen een helikopterview en zien wat jij sterker kunt uitbouwen om te kunnen blijven vernieuwen.

Misschien wordt het tijd om je bereik te vergroten door online te gaan ondernemen, een andere doelgroep aan te spreken of een nieuw aanbod te ontwikkelen om in de vraag van de klant voldoen. Iedere verandering in de wereld, brengt namelijk weer andere problemen met zich mee en daar kun jij op in spelen.

Innoveren start altijd met het onderzoeken van je doelgroep, je oude of je nieuwe

  • Waar zitten ze mee in hun maag?
  • Wat willen ze graag anders zien?
  • Wat zijn hun verlangens?
  • Welk resultaat wensen ze zich?

Ga ze helpen, neem ze aan de hand mee. Stippel de klantreis uit; een logische route door jouw aanbod, zodat ze die stip op de horizon echt gaan bereiken. Samen met jou.

Bouw dat vertrouwen op, zo hoog dat een samenwerking met jou de enige logische stap is.

Ga je boodschappen verspreiden aan een grotere doelgroep. Nu mogen meer mensen transformeren met wat jij te bieden hebt. Jouw kennis is goud waard.

Heb de moed om je licht verder te laten schijnen, je bereik te vergroten. Stap uit die grijze middelmatigheid en stap in uitzonderlijkheid. Ga je onderscheiden en laat je kleuren zien.

Je bent er nu klaar voor

Er zijn genoeg mensen die jouw hulp nodig hebben, maar je moet ze wel laten zien waar ze moeten zijn.

Jouw moed zit in het durven

💪🏻vernieuwen
💪🏻onderscheiden
💪🏻vooruitstreven
💪🏻creatief te denken en te zijn
💪🏻fouten te maken
💪🏻en het zo simpel mogelijk te houden

Ik wens je heel veel succes bij het zetten van deze nieuwe stappen.

 

P.S.: Heb je moeite met het bij elkaar rapen van al je moed?
En overzie je nog niet welke stappen je kunt nemen om te innoveren?

Ik bied je mijn creatieve brein aan om te ontdekken waar jij snel kunt groeien en vernieuwen.

Ik coach je om je te gaan onderscheiden in de markt, hoe kun jij je zo positioneren dat jij gezien wordt door jouw ideale klanten?

En ik zorg ervoor dat je jouw aanbod zo simpel mogelijk houdt, zodat je naast het innoveren, je vrijheid behoudt waar je als zelfstandig ondernemer naar verlangt.

Investeer in de groei van jouw bedrijf door de trust-factor online op te bouwen. Klik hier voor meer informatie.