Selecteer een pagina

Ontwerp van waardevolle items Goodie Bag voor jubileumfeest Drives@School

door | jun 5, 2024

Op 8 januari 2024 heb ik een zoomgesprek met mijn klant Aart. Drives@School bestaat dit jaar 10 jaar en Aart wil dit groots vieren op dinsdag 26 maart 2024 met zoveel mogelijk gecertificeerde schoolleiders, waarderende trainers en cursisten, die momenteel het programma Waarderend Leiderschap in het Onderwijs volgen.

Jubileum Drives@School
Drives@School zorgt al een heel decennium voor innovatie in het onderwijs. Al 10 jaar zet Aart Brezet zich in om een beweging op gang te brengen door negativiteit in het onderwijs te keren naar positiviteit. Hij heeft daarvoor een programma ontwikkeld dat schoolleiders transformeert tot inspirerende Waarderende Leiders voor het onderwijs. In 6 maanden tijd leren zij hoe ze het tij kunnen keren van werkdruk naar werkplezier. Deze leiders worden de drijvende kracht achter scholen die gaan schitteren, waar het accent ligt op leren ipv presteren.

Het feest organiseren
Voor het jubileumfeest moesten we flink aan de bak. Na een zoektocht vond ik uiteindelijk een perfecte locatie: StayOkay Soest, gevestigd in een charmante voormalige basisschool. Hoe passend kan het zijn? 😄

Daarnaast was het essentieel dat Aart in de schijnwerpers stond voor zijn bijdrage aan het onderwijs. Dus Aart regelde een publicatie in het gerenommeerde vakblad voor het onderwijs ‘PO Management’. Waar ook online de aanwezigheid van Drives@School mocht opvallen met een banner op de website van ‘PO Management’.

Goodie bag
Om de genodigden te motiveren zonder verdere financiële bijdrage aanwezig te zijn bij het jubileumfeest, besloten we om ze te verwennen met een hele waardevolle goodie bag. Een zorgvuldig samengestelde bundel aan bruikbare en betekenisvolle items waarop ze de Waarderende Cyclus dichtbij konden koesteren. We besloten een poster, een notitieblok en een kaartenset te ontwerpen.

Uitnodiging en mock-up
Nadat we de datum, locatie en motivatie voor het jubileumfeest hadden vastgesteld, was het tijd om de uitnodiging op te stellen. De uitnodiging werd via mail verzonden. Ik vond het leuk om de items die we in de goodie bag zouden stoppen, nog wat extra visuele impact te geven door een mock-up te ontwerpen.

 

Met een flinke dosis inspiratie en creativiteit begon ik alvast aan het ontwerpproces door de waarderende cyclus voor het notitieblok te ontwerpen. Aart leverde mij alvast de PowerPoint, die hij normaliter deelt met de cursisten van het programma.
Daarna begaf ik me op een zoektocht naar een kleurrijk, spiraalvormig wervelpatroon voor het doosje van de kaartenset. Zo’n patroon hadden we al eens eerder gebruikt bij het ontwerp van het 2e magazine van Drives@School. Met behulp van Midjourney, een AI-programma dat afbeeldingen genereert, vond ik uiteindelijk de perfecte afbeelding om de kaartenset vorm te geven. Zo werden de Spiekkaarten geboren.

Daarna kon ik verder met het ontwerpproces
Met de grafische vormgeving van de waarderende cyclus voor het notitieblok ‘in the pocket’, was het tijd om mijn creatieve energie te richten op de poster. Hierop werd elke stap van de cyclus uitgelegd. Maar ook de Drama Driehoek en de omkering hiervan, kregen een prominente plek op de poster. De poster is een visueel praktisch hulpmiddel dat in een oogopslag de gebruikers in staat stelt te zien in welke fase van de cyclus ze zich bevinden. Bovendien heeft diegene direct de praktische punten bij de hand om de volgende stap te zetten in hun waarderend leiderschap.

Niet op tijd klaar…
Terwijl de posters en notitieblokken vlot van de pers rolden en ruim voor het jubileumfeest op 26 maart geleverd werden, bleek het drukproces van de kaartenset wat meer tijd te vergen. Een kleine tegenvaller, want hierdoor ontbrak het kaartenset in de goodie bag. Maar geen paniek, we besloten ze gewoon na te leveren aan de genodigden die aanwezig waren geweest.
Deze vertraging gaf me eigenlijk een welkome kans om met volledige toewijding en zorgvuldigheid alle 52 kaarten tot in de puntjes te ontwerpen en aan te leveren aan de drukkerij. Voor deze speciale kaartenset kozen we voor Digidecks, een drukkerij waarvan ik zelf al eerder twee sets kaarten in mijn bezit had. Zo kon ik makkelijk het formaat en de papierkwaliteit beoordelen.

Banner op website PO Management
Naast het vieren van het jubileum, kreeg Aart ook de kans om in de schijnwerpers te staan dmv een interview met een vooraanstaand vakblad voor schoolleiders, ‘PO Management’, inclusief de mogelijkheid om gedurende twee maanden een banner te plaatsen op de homepagina van hun website.
Natuurlijk greep ik deze kans ook met beide handen aan en ontwierp ik een opvallende banner, waarmee het programma Waarderend Leiderschap in het Onderwijs werd gepromoot.

Het boek ‘Online Invloed’ wierp een nieuw licht op mijn aanpak. Geïnspireerd door enkele tips die ik uit het boek haalde, besefte ik dat een bewegende banner direct de aandacht grijpt en onweerstaanbaar wordt om op te klikken. Dus ik transformeerde de banner in een dynamisch gifje, mijn bedrijf heet immers niet voor niets Onweerstaanbaar Online. Zo kon ik de bezoekers van de website verleiden om te klikken op de banner.

En toen was ik ziek
Nota bene op de dag van het jubileumfeest was ik ziek. Ik kon me helaas niet mengen in het feestgedruis, hoezeer ik er ook naar uit had gekeken… Desondanks ontving ik nog een hartverwarmende reactie van Aart:

 

 

 

Webshop inrichten
Eindelijk arriveerde ook de langverwachte en o zo gewilde kaartenset, waardoor ik in de meivakantie vol enthousiasme aan de slag kon met het opzetten van de webshop via het programma AutoRespond. Nu zijn de posters, notitieblokken en kaartensets voor iedereen online te bestellen. Het is fantastisch om te zien dat de eerste bestellingen al binnenstromen.

 

Dankbaar
Dit is het ripple-effect wat ik wil bereiken. Dat er zo een golf en verspreiding ontstaat om mensen ten goede verder te helpen in hun persoonlijke ontwikkeling. Zo dankbaar om op deze manier bij te mogen dragen aan een positievere wereld.

 

In de eerste maand dat de Waarderende Cyclus ontwerpen te bestellen waren via de webshop, zijn er al 30 bestellingen gedaan voor 1 of meerdere van deze items.

 

Wil jij ook impactvolle ontwerpen voor jouw onderneming?
Vul dan dit contactformulier in.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.